MilaTonie
MilaTonie biedt stijlvolle huis- en tuinaccessoires aan, zowel online als offline in meerdere landen. Met een focus op kwaliteit en design brengt MilaTonie sfeer en comfort in elke ruimte. Het bedrijf combineert moderne trends met klantgerichtheid, waardoor het dé keuze is voor unieke woon- en tuinoplossingen.
milatonie
Kerstcategorieën in
de spotlight
In juli 2024 werd ik benaderd door MilaTonie met de vraag om hun website te optimaliseren met betrekking tot seizoensgebonden producten, specifiek met de focus op kerstproducten. Het doel was om de posities van deze categoriepagina’s in zoekmachines aanzienlijk te verbeteren, zodat ze tijdens het kerstseizoen prominenter zouden verschijnen.
Omdat ik ga voor een sterke en toekomstbestendige SEO-strategie – en het over het algemeen langer duurt voordat resultaten zichtbaar worden – ben ik direct aan de slag gegaan. Er is een grondige analyse uitgevoerd van de bestaande content. Hierbij ontdekte ik dat de teksten op de website niet SEO-proof waren. Er werd veel gebruikgemaakt van keyword stuffing en er was sprake van een interne linkspam. Bovendien was er een te brede focus op verschillende zoektermen binnen één pagina, wat de effectiviteit van de content verzwakte.
Mijn expertise kwam hierbij goed van pas. Ik heb de webteksten herschreven om ze SEO-proof te maken. Hierbij lag de focus volledig op relevante zoekwoorden. Daarnaast is de interne linkstructuur geoptimaliseerd, zodat deze de gebruikerservaring en de vindbaarheid verbeterden. Ook heb ik de meta omschrijvingen herschreven om deze pakkender en aantrekkelijker te maken voor potentiële klanten. Echter wist ik dat alleen deze aanpassingen niet voldoende zouden zijn om de gewenste resultaten te behalen. Daarom ben ik begonnen met het plaatsen van kwalitatieve backlinks. Backlinks zijn – indien ze op de juiste manier toegepast worden – een aanvulling op de SEO prestaties. De autoriteit van de website is hiermee versterkt en de zichtbaarheid van de kerstartikelen zijn vergroot in Google.