Waarom je in 2025 moet beginnen met bloggen

Bloggen? Is dat niet zó 2020? Dat zou je misschien denken, maar het is nog steeds een belangrijk onderdeel van veel websites. Je vraagt je vast af waarom dat zo is. In dit artikel bespreken we de redenen waarom ook jouw bedrijf in 2025 zou moeten beginnen met het schrijven van blogartikelen.

1. Sneller scoren in Google

Je hebt vast de Google Core Update van 2024 meegekregen. Niet? Deze update beloont websites die vooral kwalitatieve, nuttige content publiceren waar lezers écht iets aan hebben. Daarnaast zie je ook steeds meer AI verschijnen in de zoekresultaten. Dit zorgt ervoor dat lezers meteen het antwoord op hun vraag krijgen. Nu hoor ik je denken: wat heeft bloggen hiermee te maken? Een blog straalt eigenlijk uit dat jij een antwoord hebt op een vraag. Vaak zie je in Google ‘meer om te vragen’ of ‘mensen vragen ook’ staan. Je kunt hier vragen uithalen die relevant zijn voor jouw pagina, om zo gemakkelijk te scoren in Google. Daarnaast heb je ook meteen een zoekterm waar mensen daadwerkelijk op zoeken. Een win-winsituatie dus.

2. Continu content op je website

Een van de belangrijkste dingen voor Google is dat je website continu wordt voorzien van nieuwe content. Oftewel: dat Google ziet dat je ermee bezig bent. Website’s waar niets aan veranderd wordt, worden gezien als niet nuttig voor Google. Dit kan ertoe leiden dat je andere pagina’s lager in de resultaten worden geplaatst. En dus uiteindelijk dat er minder bezoekers op je website terechtkomen. Dit wil je natuurlijk voorkomen, en daarom is het belangrijk dat je af en toe nieuwe content plaatst op je website.

3. Positioneer jezelf als dé expert

Met een blog kun je laten zien dat je écht verstand hebt van je vakgebied. Door vragen van klanten te beantwoorden, trends te bespreken of praktische tips te delen, toon je jouw expertise. Het is ideaal dat je met het schrijven van blogartikelen niet alleen bestaande klanten kunt overtuigen, maar ook nieuwe leads aantrekt die op zoek zijn naar oplossingen. Potentiële klanten willen vaak werken met experts die weten waar ze over praten of wat ze verkopen.

Zelf blogs schrijven of een professional inschakelen?

Ben je van plan om in 2025 ook te beginnen met bloggen, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Of heb je geen idee waar je de tijd vandaan moet halen? Dan kun je ervoor kiezen om het schrijven van je blogs uit te besteden aan een SEO tekstschrijver.

Ik, als SEO tekstschrijver, weet precies hoe ik content creëer die niet alleen je doelgroep aanspreekt, maar ook goed scoort in Google. Ik schrijf bijvoorbeeld één of twee keer per maand blogartikelen voor nichebedrijven, maar ook vier keer per maand voor bedrijven met een breed aanbod. Ik zorg voor goed geschreven en waardevolle content voor jouw bedrijf. Daarnaast voer ik ook een zoekwoordenonderzoek uit om de blogs te optimaliseren en maximale zichtbaarheid te creëren.